2013. július 19., péntek

Citromos süti

Én régebben nem nagyon rajongtam a citromos süteményekért, de ez a süti mostanában a kedvencem. Csupa citrom az aljától a tetejéig. Igazán hűsítő nyári sütemény.
Tészta hozzávalói: 2 bögre liszt, 1/2 bögre porcukor, 1 bögre puha vaj, 1 teáskanál friss reszelt citromhéj
Töltelék hozzávalói: 4 tojás, 2 bögre cukor, 1/4 bögre liszt, 1 teáskanál sütőpor, 1/4 bögre frissen facsart citromlé, 1 teáskanál frissen reszelt citromhéj
Máz hozzávalói: 1 bögre porcukor, 2-3 evőkanál citromlé
Elkészítése: A tészta hozzávalóit összekeverem, és a tésztát kivajazott tepsibe szétnyomkodom. Előmelegített sütőben 180 fokon, kb. 20 percig sütöm.
Amíg a tészta sül elkészítem a krémet.  A tojást kikeverem a cukorral, majd beleöntöm a citromlevet, és a reszelt citromhéjat, végül elkeverem benne a lisztet, és a sütőport. A kész krémet elterítem a tésztán, és visszarakom a sütőbe, kb. 25 percre. A porcukrot kikeverem a citromlével, és ha kihűlt egyenletesen elkenem a tetején a mázat. Legalább egy órára a hűtőbe rakom. Én legutoljára tortaformában készítettem el a kislányom névnapjára.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése