2013. július 24., szerda

Császármorzsa házi baracklekvárral

Édesanyám az idén is rengeteg barackot főzött be, és csinált nekünk egy extra nagy üveg baracklekvárt. A császármorzsa az az étel ami szerintem házi baracklekvárral a legfinomabb, így vacsorára készítettem is egy nagy adaggal a családnak. Többször csináltam már, de eddig liszt és búzadara is volt benne. Gondoltam most kipróbálom úgy, hogy a lisztet elhagyom. A receptet Kifli és levendula oldalán találtam. Megérte kísérletezni, mert nagyon finom lett. Mivel én a mazsolát nem szeretem, ezért azt kihagytam belőle.
Hozzávalók: 30 dkg búzadara, 3 tojás, 4,5 dl tej, 10 dkg cukor, 10 dkg vaj, 1 teáskanál citromhéj, csipet só
Elkészítése: A tejet meglangyosítom, beleszóróm a csipet sót, majd a búzadarát. Hagyom állni, amíg a dara megdagad. A tojásokat szétválasztom, a sárgáját habosra keverem a cukorral, majd a darához öntöm, és hozzáadom a citromhéjat is. A tojásfehérjét kemény habbá verem, és a masszához keverem. Serpenyőben a vajat felolvasztom, beleöntöm a tésztát, és folyamatosan kevergetem. Mikor kezd megszilárdulni, kisebb darabokra vagdosom, de nem kell túl apróra, mert akkor nagyon kiszárad. Porcukorral és az elmaradhatatlan házi baracklekvárral tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése