2013. július 23., kedd

Gesztenyetorta

A mélyhűtőben volt 2 csomag gesztenyemassza, viszont nem volt hozzá tejszínhab, ezért a gesztenyepüré helyett mást kellett kitalálnom. Egy gesztenyetortára esett a választásom.
Tészta hozzávalói: 4 tojás, 5 dkg porcukor, 17 dkg cukrozott gesztenyemassza, 10 dkg liszt, 1 csapott teáskanál sütőpor
Krém hozzávalói: 33 dkg cukrozott gesztenyemassza, 17 dkg vaj, 5 dkg porcukor, ízlés szerint rum vagy rumaroma
Elkészítése: A tojást a cukorral kikeverem, a gesztenyemasszát krumplinyomón átnyomom, majd a cukros tojáshoz adom. A lisztet elkeverem a sütőporral, és ezt is a masszához keverem. A sütőt előmelegítem, a formát kivajazom, a masszát beleöntöm, és 180 fokon, kb. 30 percig sütöm. Amíg a tészta sül elkészítem a krémet.
A puha vajhoz hozzáadom  a porcukrot, majd az átpasszírozott gesztenyemasszát. Még adhatunk hozzá egy kis rumot vagy rumaromát, de óvatosan bánjunk vele, mert a cukrozott massza már tartalmaz aromát. Amikor a tészta kihűlt kettévágom, és megtöltöm a krémmel, majd a tetejét is bevonom vele. Tejszínhabbal, de anélkül is nagyon finom. Én kenyérsütő formában sütöttem meg a tésztát, mert szerintem egy 24 cm-es kapcsos tortaforma túl nagy lett volna ennyi tésztához.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése